FAQ

Beställning

När jag kom till kassan var min vara i kundvagnen slutsåld. Hur är detta möjligt?

En vara reserveras enbart när hela köpet har genomförts. Därför kan det hända att den hinner säljas slut innan ni hinner till kassan, trots att den ligger kvar i er kundvagn.

Är det möjligt att göra en beställning via telefon?

Det är tyvärr inte möjligt att beställa via telefon, men det går bra att beställa på hemsidan.

Leverans

Vad blir fraktkostnaden?

Vi erbjuder gratis frakt. Det finns även möjlighet till spårbart paket hem i brevlådan. Detta till en kostnad av 29kr.

Vi bjuder på spårbar frakt vid orderbelopp över 799kr

Är det möjligt att få en specifik leveranstid?

Ja om du valt spårbar frakt.

Hur lång leveranstid har ni?

Er beställning får ni normalt inom 2-5 arbetsdagar efter att vi mottagit er order. Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, detta är inte inräknat i den angivna beräknade leveranstiden. Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p.g.a hög orderingång. Vid eventuell semester förbehåller vi oss rätten att leverera varor efter semesterperiod om butiken har ett uppehåll.

Kan jag spåra min beställning?

Ja om du väljer

Levererar ni till utlandet?

För närvarande levererar vi enbart inom Sverige.

Levererar ni hem eller till postombud?

Er beställning levereras till den adress ni anger i vår kassa. Du får alltså hem det i brevlådan.

Jag har inte fått min order levererad. Vad ska jag göra?

Om ni inte har fått er beställning efter leveranstiden angiven ovan, kontakta oss här så ska vi hjälpa er så snart som möjligt.

Betalning

Vilka betalsätt kan jag välja?

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Faktura
  • Delbetalning för köp över 1000 SEK
  • Konto
  • Kort
  • Bankbetalning

När dras summan från mitt kort?

Summan dras från ert kort när er order är registrerad hos oss.

Var anger jag min rabattkod när jag handlar?

Ni kan ange er rabattkod i kassan.

Retur

Jag vill returnera vara/varor. Hur gör jag det?

Se Ångerrätt och Returer för villkor och hur ni ska gå tillväga.

Hur vet jag om min retur är mottagen?

Vi kommer att skicka ett bekräftelsemejl till er när vi har mottagit varan/varorna.

Hur betalas pengarna tillbaka vid en retur?

Er retur återbetalas med samma betalningsmetod som ni har valt vid köp.